Legian - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Legian - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Legian

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

22 April 2009 | Indonesië, Legian

Het is gelukt om vandaag nog een duik te maken. Om de hoek bij ons gueshouse zit een australier die voor ons e.e.a. kon regelen. We werden om 11 uur keurig opgehaald door een minibus en bij een duikschool in Sanur afgeleverd, daar stond onze uitrusting klaar en hebben en zijn we naar de boot gebracht. Een heel mooi bootje trouwens, comfortabeler dan de boten die we hier gewend zijn. We hebben naar 15 meter gedoken gedurende 42 minuten. Er stond onwijs veel stroming en het zicht was maar 4 meter maar we hebben heel veel gezien. Alles zonder problemen, helemaal goed. Na de duik zijn we netjes teruggebracht naar ons guesthouse waarna we lekker hebben gegeten, vervolgens nog een strandwandeling gemaakt waar we nog een goede daad hebben verricht. Het strand van Legian staat bekend als levensgevaarlijk, extreem hoge golven en dus een uitdaging voor surfers. Zwemmen was al niet toegestaan vanwege de immens hoge golven, je werd gelijk uit het water gehaald. Toen wij over het strand liepen lag er iemand over zijn nek te gaan, wij dachten in eerste instantie dat hij wel gezopen zou hebben maar hij bleek bijna te zijn verdronken. Hij vroeg om een lifeguard. Er stond wel iemand bij hem maar die deed niets. We hebben de kustwacht gealarmeerd en zijn weggelopen. Geen idee hoe het afgelopen is maar hij kon nog praten dus dat loopt wel los denk ik. Neemt niet weg dat hij behoorlijk in paniek was.

Vanavond lekker eten en dan morgen vroeg op voor onze vlucht naar Singapore. Het zit er, helaas, bijna op voor ons. Eigenlijk zijn we er nog niet aan toe om al met onze terugreis bezig te zijn, misschien volgend jaar toch maar twee maanden vakantie opnemen (!!!). Gelukkig hebben we nog drie dagen Singapore voor de boeg, ook een leuk vooruitzicht.

Tot zover Legian.

• 22 April 2009 - 10:25

Wilma:

He vakantiegangers

Het zit er inderadaad weer bijna op maar jullie hebben wel weer heel veel leuke dingen gedaan en hele mooie dingen gezien
    Nu op naar de foto's en dan kan het nagenieten beginnen
    Een hele goede thuisreis
    We bellen dikke kus Wilma

• 22 April 2009 - 14:52

Pa En Ma:

Geweldig dat jullie toch nog hebben kunnen duiken.
    Het schiet nu aardig op voor jullie. Nu nog even Singapore en dan weer naar jullie eigen nestje. Een maand is zo voorbij als je het naar je zin hebt, hier moet je weer een tijdje op teren, dat zal best lukken, toch? Wat je gehad kan niemand je afnemen. Een hele goede thuisreis gewenst en tot gauw.