Pantai Bira - Legian - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Pantai Bira - Legian - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Pantai Bira - Legian

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

21 April 2009 | Indonesië, Batavia

We zijn weer terug op Bali na drie heerlijke dagen op het strand te hebben gelegen. Pantai Bira zelf stelde niet heel veel voor maar het heeft een mooi wit zandstrand (poederzand). We hadden er een prachtige kamer, groot met een nette douche en airco. Met onze gids hebben we heel veel lol gehad, het klikte goed en hij had humor. Ook sprak hij een aardig woordje nederlands en uitstekend engels. We hebben hier trouwens een nederlander ontmoet die hier zijn vierde duikboot laat bouwen. We zijn op de boot wezen kijken op de werf, Peet heeft nog een hydraulisch probleempje voor hem opgelost. Jullie moeten maar eens kijken op www.worldwidediveandsail.com, echt prachtige schepen die hij heeft varen.

Vanochtend vroeg zijn we vertrokken, we moesten de vlucht hebben om kwart voor vijf en Pantai Bira - Makassar is vijf uur rijden, we hadden ruimschoots de tijd.

Legian is weer een totaal ander gebeuren, het is hier net Loret de Mar en dan is het nog niet eens hoogseizoen. Niet dat er nu al zo veel touristen zijn maar de bars met knalharde muziek zitten op elke hoek van de straat en natuurlijk niet te vergeten die k.u.t. scooters.

Eigenlijk hopen we morgen een duik te maken maar of dat er in zit is nog maar de vraag. Het is op Sulawesi niet gelukt omdat er geen PADI duikscholen zaten, sterker nog, geen duikschool gezien. We hebben wel een wazige duitser gesproken, die spoorde niet helemaal en een indonesier die zei leraar te zijn, we hebben het er maar niet op gewaagd, je weet tenslotte nooit waar hij zijn zuurstofflessen laat vullen etc. Morgen maar eens proberen.

Tot zover Legian.

• 21 April 2009 - 14:59

Maudy:

He Caro en Peet,

Het is dat de zon hier nu ook redelijk schijnt anders was ik heel jaloers geworden hoor! Ik kan me heel goed voorstellen hoe fijn jullie het daar hebben. Ik hoop dat jullie nog kunnen duiken daaroooo! Dikke kus uit Nederland!!!

• 21 April 2009 - 16:21

Pa En Ma:

Hallo lieve luitjes,

Leuk weer wat te horen van jullie. Zijn jullie al moe van alle indrukken? Ben heel benieuwd naar alle verhalen en foto's natuurlijk. Als ik voor jullie boodschappen moet halen sms dat dan even door dan doen wij dat gewoon. Nog een paar heerlijke dagen gewenst en wij kijken uit naar jullie (behouden)thuiskomst. Groetjes van ons allemaal en tot gauw.