Sengkang - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Sengkang - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Sengkang

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

17 April 2009 | Indonesië, Batavia

Gisteren aangekomen na een hele hobbelige weg in Sengkang. De weg er naar toe is echt heel slecht. Hele grote gaten, eigenlijk is op sommige stukken helemaal geen asfalt meer. Ons hotel was redelijk, goed geslapen. We werden alleen vanochtend vroeg, ca. 5.00 uur gewekt door 'moslimgejammer'. Normaal gesproken duurt dat maar even, maar deze man heeft tot ca. 6.00 uur gejammerd (pfffffffff). We slapen tegenover de moskee, dus daar is geen oordop tegen bestand.

Vanochtend hebben we een boottocht van 2 uur gemaakt over het meer van Sengkan, heel mooi (de natuur wel te verstaan). De kampongs die er langs liggen is pure armoede. Omdat het nog vroeg was zagen we de mensen zich wassen en hun tanden poetsen in het water waar een paar meter verderop iemand staat te plassen in datzelfde water en moeder de vrouw haar was doet.

We hebben een bezoek gebracht aan een floating house waar we thee en gebakken banaan kregen. In eerste instantie waren we een beetje huiverig maar men verzekerde ons dat het water veilig en gekookt was.

Zometeen gaan we verder naar Pantai Bira waar ze, hopelijk, een mooi strand hebben. De Lonely planet is positief maar in dit soort gebieden weet je het maar nooit.

Foto's uploaden is hier helaas niet mogelijk wegens de te trage verbindingen hier, ben al blij als we kunnen internetten.

De cobra en het 'apparaat' hebben we niet op foto vastgelegd.

Tot zover Sengkang.

• 17 April 2009 - 07:44

Maudy:

He Caro,

Wat jammer nou van dat gejammer!!! Echt geweldig wat je allemaal meemaakt, erg leuk om dat allemaal terug te lezen! Heel veel plezier nog en ik kijk erg uit naar je volgende verhaal! Dikke kus Maudy

• 17 April 2009 - 13:26

Pa En Ma:

Jullie kunnen nooit zeggen dat het leven saai is, gejammer van de imam, rechtopstaande en in bomen hangende stoffelijke overschotten, "apparaten" in jullie kamer, douchen met een emmertje water, geweldig toch? Dat je dat nog mag meemaken!!
    Avontuurlijk en apart is het zeker allemaal.
    Nog een weekje "tobben" en dan weer lekker naar je eigen bedje, onder je eigen supersonische douche, piesen en poepen op een hoog aangeschreven watergespoeld toilet, mijn liefie wat wil je nog meer. Maar zonder gekheid verder, geniet deze laatste week nog maar lekker en vooral kom allebei gezond weer terug in dit kikkerlandje. Veel liefs en goede reis verder.

• 20 April 2009 - 19:03

Alida:

hallootje
    blijft leuk te lezen, maar het was hier mooi weer, dus niet binnen in het kastje gekeken. Ik vind het nog steeds superspannend wat jullie doen hoor, maar dat verhaal van die slang brr.... blijft hangen. Dit is voorlopig wel even weer een ervaring die ze je nooit meer afnemen. Ik hoop dat jullie op Singapore je net zo lekker zullen voelen als Jacques en ik en genieten van het stukje waanzinnige civilisatie na al dat mumbo jumbo jungle gereis. groetjes en tot thuis
    alida.