Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Panama City

Door: Peter & Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

20 Februari 2011 | Panama, Panama-stad

Vrijdagavond laat aangekomen in Panama City, we waren blij dat onze chauffeur al stond te wachten op ons op de luchthaven. Na aankomst konden we zo ons bed in rollen, we zijn toch op een half uur na 24 uur onderweg geweest. Het dreigde even mis te gaan op Atlanta, wij en nog een Zwitser mochten niet mee met het vliegtuig naar Panama, wij hadden een error bij de security check stond er achter onze namen. Na een hoop heen en weer gebel mochten wij dan toch instappen, gelukkig maar.

Wij zitten in een rustig en veilig deel van Panama city. Onze wijk en Casco Viego, de oude stad, wordt gescheiden door twee zwaar criminele wijken, Santa Anna en El Chorillo, een heel gedoe dus om daar te komen. Taxi heen en taxi terug. Taxi heen is niet zo'n probleem maar terug is het altijd maar de vraag of je niet toevallig de verkeerde chauffeur treft. Gisteren hebben we eerst de berg Ancon beklommen, dat was heftig met die hitte, maar het uitzicht maakt dan weer een hoop goed. Kwam er wel achter dat ik nog steeds niet helemaal fit ben want eenmaal in onze kamer kwam het hele ontbijt van die ochtend er weer uit, voel me er geukkig niet ziek van.

In de middag zijn we dus naar Casco Viego geweest, echt een aparte ervaring. Het wordt momenteel gerenoveerd, er staan prachtige gebouwen naast afbraak. 's avonds verschijnen er allemaal leuke terrasjes op de pleintjes. We hebben gezellig zitten borrelen met een stel uit Eindhoven daarna lekker gegeten en toen dus met de taxi terug. Ik kan wel zeggen dat ik me niet echt prettig voelde in die taxi, we zijn twee keer aangehouden door politie want de oude wijk wordt wel zwaar bewaakt, je wordt ook teruggestuurd als je per ongeluk een verkeerde straat inloopt want voor je het weet loop je de sloppenwijk in. Ik was dan ook heel blij toen ik weer op bekend terrein kwam.

Vandaag zijn we naar het Panama Kanaal geweest, met de bus, hele leuke ervaring. Bussen rijden wel als gekken en natuurlijk geen zitplaats en amper iets om je aan vast te houden. De sluizen zijn heel indrukwekkend, we hebben gelunched op het terras (2e verdieping), we zaten dus eerts klas want de sluis ligt dan pal onder je bord, echt geweldig. We hebben er ongeveer drie uur gezeten. Daarna weer dezelfde busrit terug naar de busterminal en echt waar, deze bus ging nog harder dan die op de heenweg. Op de busterminal weer een taxi teruggenomen naar onze bed and breakfast want je zit met de bus zo weer in de verkeerde wijk als je even niet oplet, maar geen risico nemen dus. Een beginnerscursus spaans was wel op zijn plaats geweest want engels is hier voor velen toch wel abakadabra.

Morgen stappen we in het vliegtuig naar de andere kant van Panama, Bocas del Toro, daar gaan we beetje zwemmen, snorkelen, duiken, heel vervelend allemaal.

Tot zover Panama City.

• 21 Februari 2011 - 09:04

Mams:

Hallo mensen, ja ik heb met jullie te doen hoor! Ik hoop voor jullie dat de andere kant van Panama wel een stuk veiliger is en dat de bussen daar wat rustiger aan doen, ik wil jullie wel heelhuids terug zien op 13 maart!
    Hier is het snijdend koud, door de oostenwind. Niks aan, de tranen lopen uit je ogen. Als jullie terugvliegen hoop ik dat je wat warmte hier mee naar toe neemt.
    Geniet lekker samen en ik kijk uit naar de volgende avonturen. Dikke kus voor jullie, mams.

• 21 Februari 2011 - 12:26

JACQUELINE:

Hoi Hoi,

Wat een heftig verhaal zeg! Kijken jullie wel uit voor al dat gespuis wat daar rondloopt? Ik vind het wel een beetje eng hoor. Maar jullie gaan leuke dingen doen zie ik. Heel veel plezier. Het is hier droog en zonnig maar steen koud! Ma komt zo even langs om wat te brengen. Heb net jullie post gedaan was niet veel bijzonders. Ik ga lekker op de bank hangen. Ik wens jullie nogmaals heel veel plezier en tot horens! Liefs J@ckie.

• 21 Februari 2011 - 14:50

Joyce:

Hallo,

Wat zielig voor jullie, dat jullie van die vervelende dingen gaan doen! Maar zonder gekheid, veel plezier!

Groetjes,

Joyce

• 21 Februari 2011 - 17:25

Alida:

hallootje, allebei.
    heerlijk te horen dat het goed is gegaan. Om mams even bij te vallen, het is inderdaad hartstikke koud hier, bar en boos gewoon, dus geniet maar lekker van de warmte. Ook lekker dat je toch wat opgeknapt bent hoor. als je zo gammel bent is dat ook niet fijn.
    Nou, we horen de verhalen wel over dat walhalla aan de andere kant van Panama en rust maar lekker even uit na al dat reizen.
    Heel nieuwsgierig wat je aan de andere kant weer vindt en wel foto's maken hoor.
    Kus
    Jacques en Alida.