Jakarta - Bandung - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Jakarta - Bandung - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Jakarta - Bandung

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

29 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

En daar hadden we nog wel puf voor, we zijn na aankomst op Jakarta gelijk doorgereisd met de bus naar Bogor. De reis begon door de weersomstandigheden in Nederland niet super (3 cm sneeuw en heel Nederland ligt plat) maar de rest ging voorspoedig.

Bogor heeft een prachtige botanische tuin waar we een hele dag vertoefd hebben, het plaatsje zelf is een drukte van jawelste, echt een aziatische stad. We hebben er twee nachten geslapen en zijn toen doorgereisd naar Cibodas, daar hebben ze een nationaal park en een hele mooie botanische tuin. De reis over de Puncak pas was erg mooi, rijstvelden en theeplantages. Het dorpje zelf stelde niet veel voor, we waren voor ons avondmaal aangewezen op de kookkunsten van onze hospita en die was ok. Vandaag zijn we aangekomen in Bandung en hebben een kamer in het superdeluxe hotel Savoy. De kamer in Cibodas was goed alleen de douche bestond uit een emmer water in het toilet en nog een frans toilet ook. We waren wel even toe aan wat luxe.

Het plan is om morgen door te reizen naar Pangandaran en dat schijnt een hele leuke kustplaats te zijn, gaan we lekker een paar dagen strand pakken. Bandung is veel te druk om te blijven, we hebben het wel gezien met al die aziatische steden. Het is ook nog eens zo dat er campagne gevoerd wordt op het moment en dat gaat gepaard met getoeter en heel heeeeeeeeeeel veel verkeer en herrie.

• 29 Maart 2008 - 15:06

Pa En Ma:

klinkt allemaal heel romantisch, schijten boven een poepgat en douchen met een emmer maar wat maakt het uit, je moet ook wel eens doordrongen zijn van het feit dat wij hier in luxe leven, toch? Nog heel veel plezier, we kijken uit naar het volgende verslag. Tot horens.

• 30 Maart 2008 - 11:53

Pauline & Theo:

Hoi, we zijn pas later "ingelogd", maar gaan jullie reis natuurlijk volgen. De eerste (in)drukken zijn om te lachen, althans voor ons. Wij hopen dat jullie volop gaan genieten.

Groetjes,
    Pien en Theo

• 31 Maart 2008 - 06:06

Alida:

ja hallo.
    alles goed aangekomen, dus. Hartstikke goed. Is het alweer gebeurd met de steden?? Wat betreft die douche en toilet en zo, bedankt hè. Jullie zijn een prima info bron voor onze toekomstige plannen. Geniet ervan en veel zon en zo. groetjes Jacques en Alida.
    By the way. Het is dan ook niet de bedoeling dat je, wanneer je een handje schud of je iemand bij de handen pakt, je die linkerhand gebruikt hoor.
    In je zak houden. Gewoon buigen, hoe dieper hoe mooier. Doei