Hoi An verlaten - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Hoi An verlaten - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Hoi An verlaten

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

19 Mei 2016 | Vietnam, Hoi An

Het is tijd om Hoi An te verlaten. Het blijft leuk om door de straatjes te lopen en hier en daar een drankje te doen maar we hebben nog ruim een week voor de boeg en dus hebben we voor morgen een bus geregeld naar Hue. De ideeën waren ook een beetje op, niet dat er niets meer te doen is maar doordat je je teveel laat leiden door reviews e.d. De een vindt Hue geweldig en de ander vindt het geen omweg waard, we gaan het toch doen want het stond op ons lijstje en we oordelen toch ook graag zelf.

Morgen is de verjaardag van Budha en dat schijnt een hele happening te zijn in heel Vietnam, we laten het over ons heen komen.

We hebben de afgelopen dagen een kookles gehad en die was erg leuk. We zijn over de markt gelopen en hebben tekst en uitleg gekregen over groente, kruiden, vlees en vis. Bo was onze gids, een heerlijk joch die met veel enthousiasme kon vertellen en altijd met een lach van oor tot oor.

Daarna hebbben we in het restaurant een rondleiding gehad, zo konden we zien hoe ze verse noedels maken en hoe e.e.a voorbereid wordt, heel leuk. Aansluitend kregen we kookles van Lulu, superleuk en ik vond het zowaar leuk, wist niet dat ik het in me had.

Vandaag hebben we de fiets gepakt naar het strand, we hadden ons op de kamer heel goed ingesmeerd maar door het fietsen was er toch wat van de bovenbenen afgeschuurd met als gevolg dat ik nu twee kreeftpoten heb, maar goed dat we morgen een reisdag hebben, kan het even bijtrekken.

Tot zover maar weer.

• 19 Mei 2016 - 18:03

Alida:

Heerlijke verhalen. Goede reis verder en ik ga er helemaal vanuit dat Hue hartstikke leuk wordt. Kus alida

• 20 Mei 2016 - 17:02

Rina Sanders:

Hoi kinders, leuke berichten allemaal. Ben benieuwd naar de Vietnamese keuken....lijkt me heerlijk. Fijne reis verder en Caroline, sterkte met je kreeftenpootjes. Knuffel voor jullie. Moedert.