Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Stellenbosch

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

30 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Maandag hebben we dus de Zwartbergpass gereden, heel gaaf over een onverharde weg, met haarspeldbochten en al. Prachtige views. Na de pas kom je in Prince Albert, een plaats waar niet veel gebeurt maar wel een aangename sfeer hangt. We hebben er gelunched en zijn via een andere, ook prachtige route, teruggereden. Onderweg zijn we nog gestopt bij, wat voor een waterval door moet gaan.

Dinsdag zijn we weer vertokken naar Montagu via route 62. Montagu was een heel gezellig plaatsje, bovenverwachting eigenlijk. Hier zijn we maar een nachtje geweest.

De volgende dag, gisteren zijn we naar Stellenbosch afgereisd voor een wijnsafari die we vandaag hebben gedaan. We hebben drie wijnhuizen bezocht en een brandy stokerij. Wij hebben meegedaan aan twee wijnproeverijen, daarna, na 10 glazen proeven vonden we het wel welletjes. De rest van de groep heeft vier proeverijen gedaan, pfffff. Wij hebben ons vermaakt met een heerlijke lunch en gewandeld over de landgoeden die zijn prachtig. De omgeving is schitterend, wijnvelden met op de achtergrond die prachtige ruige bergen.

Inmiddels hebben we het diner er weer opzitten en hebben al ingechecked voor de vlucht terug morgenavond. Helaas heeft het hotel geen extra kamer om te douchen, beetje jammer maar is niet anders. Morgen gaan we op eigen houtje een wijnroute rijden in Franschoek, pakken we nog een lunch en rijden begin van de avond naar de luchthaven. Het zit er dus alweer bijna op, maar, nog een mooie dag te gaan.

We kunnen wel zeggen dat het een zeer geslaagde vakantie is geweest, Zuid Afrika is een fantastisch land met een zeer gastvrije bevolking.

Wellicht komen wij hier nog een keer terug.

• 30 Maart 2017 - 23:44

Alida:

Wat gaat dat snel. Heb jullie wel gemist hoor, dus zie jullie graag weer terug komen. Fijn alles zo te lezen.was hartstikke leuk. Wellicht gaan we in jullie voetsporen. Goede reis terug en geniet er nog maar even van. Kus

• 31 Maart 2017 - 09:33

Moedert:

Hoi Kinders,

Fijn dat jullie zo genoten hebben. 14 dagen zijn eigenlijk te kort he? Ik wens jullie een behouden en heelhuidse terugreis. Geniet deze dag nog maar breeduit .

Liefs , moedert.