Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

19 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteren zijn we na tien en een half uur vliegen, we hadden wind mee, geland op Kaapstad. We hebben een prima vlucht gehad in een super nieuw vliegtuig van KLM. Een dagvlucht is mij heel wat beter bevallen dan een nachtvlucht.

Na een goede nacht en een stevig onbijt hebben we onze huurauto opgehaald. Aan Peet de eer om aan de rechterkant in te stappen, is toch even wennen dat links rijden. Verder zullen we de auto niet gebruiken vandaag omdat we dat teveel gedoe vinden met parkeren en we immers kaartjes hebben voor de hop on hop off bus. We hebben de auto bij het hotel geparkeerd en een taxi genomen naar Victoria & Alfred Waterfront en daar een bakkie gedaan en wat rondgewandeld. Het heeft wat weg van Singapore, daar hebben ze ook het havengebied opgeknapt wat in beide gevallen heel goed gelukt is.

Vervolgens hebben we de blauwe lijn gepakt van de hop on hop off bus en een tour gemaakt naar o.a. Kirstenbosch, Hout bay en Camp bay etc. We zijn ook langs een town ship gereden, een groter contrast kan je niet hebben. Bij Camp bay hebben we een klein hapje genomen met een drankje, is een beetje de plek in Kaapstad om zien en gezien te worden. Het was een prachtige rit langs de kust met veel groen. Om zes uur waren we weer terug in ons hotel, hebben ons opgefrist en ons weer af laten zetten bij het Waterfront waar we heerlijk buiten hebben gegeten bij Harbour house. Mosselen, oesters, bouillabaissse en kingklip, smullen.

Het was een prachtige dag met strakblauwe lucht, tafelberg zonder tafelkleedje, tegen de dertig graden, niet slecht voor de eerste dag, morgen verwacht men 34 graden.

Nu lekker pitten, morgen pakken we de auto naar Kaap de goede hoop en de pinguins bij Boulders Beach.

• 20 Maart 2017 - 07:47

Alida:

Goed begin lui. Klinkt super. Niet jaloers maken met dat eten hè. Kus

• 20 Maart 2017 - 15:52

Moedert:

Komt me allemaal bekend voor. Mooi land he? Geniet er maar van. Doe de pinquins de groeten van me.

Fijne voortzetting.

Moedert.

• 20 Maart 2017 - 18:24

Jacqui:

Hoi hoi, fijn dat de vlucht goed gegaan is. En bedankt voor die leuke foto's van die zeehondjes. Ik ben benieuwd naar de pinguïns. Maak er wat moois van en geniet van het heerlijke weer. Hier is het saai, somber en nat. Lieve groetjes van mij xxx xxx