Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

27 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vrijdagochtend zijn we weer vertrokken vanuit Knysna naar Kirkwoord. We hebben eerst bij Plettenberg bay nog onze wandeling gemaakt die de dag ervoor een beetje in het water viel. Het was een wandeling met geklim en geklauter over rotsten en smalle paadjes, heel gaaf en met prachtige views. De kust is hier echt adembenemend, zo mooi en ruig.

Na de wandeling zijn we via de Gardenroute naar Kirkwood gereden. We hebben echt even moeten planken om voor donker aan te komen. Het advies is toch echt wel steeds niet in het donker te rijden en dat advies nemen we maar ter harte.

In Kirkwoord (Oost Kaap) schijnt het in de avond rijden geen probleem te zijn, we moesten voor ons eten het dorp in met de auto en daar heb je geen probleem met criminaliteit. 'Welkom in het echte Afrika' zei onze gastheer, 'tot nu toe zijn jullie in Eur Afrika geweest'.

De volgende dag zijn we naar het Addo national park geweest en dat was echt het hoogtepunt van de reis tot nu toe. We hebben in de ochtend zelf gereden door het park en echt wel veel dieren gezien maar op advies van onze gastheer hebben we in de middag een game drive geboekt, een safaritour in een open jeep echt geweldig. De rangers hebben contact met elkaar en zo hoor je van hen welk dier waar gespot is, je ziet dus veel meer. We hebben van de big 5 er vier gezien, de leeuw, neushoorn, buffel en de olifant. We hebben ook het Nijlpaard gezien , krokodillen en heel veel springbokken, impala's, zebra's enz. Heel indrukwekkend en de omgeving is werkelijk schtittend. We hebben ook in het donker gereden en ook toen veel gezien. We hebben met zijn allen gegeten (braai = bbq). Een hele geslaagde dag. Het was aan mij de eer terug te rijden in het pikkedonker en zonder navigatie want dat gaat het eerste stuk fout hier. Het was een uur rijden omdat we door de game drive aan de andere kant van het park zaten dan waar we in de ochtend het park zijn binnengereden. Het is allemaal prima gegaan en dat links rijden valt best mee.

Gisteren zijn we aangekomen in Oudtshoorn waar veel struisvogelboerderijen zitten. We voelen er allebei niet veel voor zo'n boerderij te bezoeken en al helemaal niet om op zo'n struisvogel te klimmen, aan ons niet besteed. We hebben net ontbijt binnen en gaan zo de Zwartberg pass op, schijnt een waanzinnige route te zijn met zandpaden maar uitstekend berijdbaar met een personenauto, hoe dat is afgelopen horen jullie nog.

Tot zover weer onze berichtgeving.

• 27 Maart 2017 - 11:48

Moedert:

Hallo kinders,

Ik geniet met jullie mee! Ik kan me het gevoel nog herinneren dat pa en ik hadden toen we zo door Zuid Afrika toerden. Een fantastisch land en die natuur...niet te beschrijven. Zo moet het er eeuwen geleden overal hebben uitgezien. Geniet ervan, ik kijk uit naar het volgende verslag.

Liefs,

moedert

• 29 Maart 2017 - 07:49

Jacqui:

Hoi hoi, leuk om jullie verslag weer te lezen. Jullie hebben al aardig wat gedaan zo te lezen. Leuk hoor enne goed dat jullie niet op die struisvogels hebben gezeten. Dat is zielig. Ik ben benieuwd naar het eten wat jullie hebben gegeten. Bij zuid Afrika heb ik altijd het idee dat ze alleen rijst eten :) Nog even en jullie zijn weer thuis dus geniet er nog maar lekker van. Liefs van mij xxx xxx