Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Kaap de goede hoop

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

20 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag zijn we met de auto op pad geweest, via Muizenberg, St. James, Kalkbay, Simons Town, Boulders beach naar Kaap de goede hoop. We zijn gestopt voor een bak koffie in Kalkbay, een aangenaam kustplaatsje waar we best een tijd zijn blijven hangen en we uiteindelijk ook gelunched hebben.in de haven hebben we zeerobben gezien die lage te zonnen op de kant, anderen dobberden een beetje rond in het water. In Boulders beach hebben we de pinguīnkolonie bezocht. Ze waren op het strand maar ook verscholen in de struiken, er waren er een hoop aan het broeden. Er liepen ook hele grappige, marmotachtige beestjes, heel leuk.

Uiteindelijk zijn we aan het eind van de middag aangekomen bij Kaap de goede hoop, een prachtig natuurpark, echt heel mooi. Onderweg struisvogels gezienen en bavianen, daar wordt erg voor gewaarschuwd, zijn er met een grote boog omheengelopen. Voor je het weet jatten ze je zonnenbril of mobiele telefoon. Deur op slot en ramen dicht, voor je het weet zitten ze in je auto en slopen de boel.

De foto met het beroemde bord hebben we, maar dan met allemaal aziaten er op. Deze dag was veel te kort want we hadden nog wel meer willen zien maar wilden toch graag voor donker terug in Kaapstad zijn. Om zes uur waren we in Kaapstad en zijn we naar de top van Signal Hill gereden voor de zonsondergang, geweldig mooi en met prachtig uitzicht op Kaapstad.

Eenmaal terug op onze kamer snel een opfrisbeurt genoten en op naar Waterfront voor ons avondmaal.

Morgen verlaten we Kaapstad alweer en gaan we met een omweg naar Swellendam.

Tot zover Kaapstad en omgeving.

• 21 Maart 2017 - 08:18

Moedert:

Hoi kinders, fijn dat jullie zo genieten. Kijk goed uit voor mannetjes bavianen, die zijn heel link en kunnen gemeen bijten en dan moet je gelijk een ZH opzoeken want je kunt doodziek worden van zo,n beet. Ben benieuwd of jullie de big 5 nog te zien krijgen. Jammer genoeg hebben pa en ik de luipaard gemist. De andere vier hebben we wel gezien. Heel bijzonder.

Goede reis verder en tot het volgende reisverslag.

Liefs,
    Moedert.

• 21 Maart 2017 - 09:46

Alida:

Super leuk, die berichten. En dat jullie dat met die zonsondergang hebben meegemaakt. Hebben het op tv gezien. Waanzinnig. Fijne voortzetting... we lezen weer. Kus

• 21 Maart 2017 - 11:25

Jacqui:

hallo luitjes, ben benieuwd naar de pinguïns. Leuk dat jullie ze gezien hebben. En die foto met die aap op de auto was echt lachwekkend :) ik zag hem iets te laat maar mijn reactievermogen word wat minder hihihi. Fijn dat jullie het leuk hebben. Kijk weer uit naar het volgende reisverslag. Toedeloe xxx xxx