Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Hue

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

21 Mei 2016 | Vietnam, Hué

Gisteren aangekomen in Hue, we zijn gelijk bij aankomst de Parfumrivier overgestoken en naar de citadel gelopen. We hebben ons in een riksja laten lullen en hebben zo een indruk van de oude stad gekregen, niet heel bijzonder maar het was wel relaxed want het is hief verpletterend warm. Zodra je je hotel uitloopt ben je al totaal doorgezweten.

Na ons riksja avontuur hebben we een ticket gekocht van de verboden stad en dat was wel indrukwekkend. De verboden stad staat op de werelderfgoedlijst van Unesco en er moet nog heel wat restauratiewerk gedaan worden om alles in oude staat te herstellen.

Vanochtend hebben we met een bootje een mooie pagode bezocht aan de andere kant van het water en een heel eind langs de rivier gelopen. We hebben een taxi teruggenomen anders hadden we niet voor donker teruggeweest.

Morgen gaan we met een auto met chauffeur terug naar Hoi An. We hebben een prive auto venomen omdat wij dan bepalen hoe we rijden en waar we willen stoppen. We willen graag over de oude weg, die gaat door de bergen en schijnt prachtig te zijn. We gaan dan over de bekende Wolkenpas en we stoppen onderweg bij de Marble mountains. We maken er een hele dagtocht van. In Hoi An hebben we een lekker hotel geboekt en vandaar doen we nog wat uitstapjes naar een eiland voor de kust en wat nog meer. Donderdag vliegen we dan weer terug naar Hanoi aan het einde van de dag en dan zit het er al weer bijna op.

Tot zover maar weer

• 22 Mei 2016 - 11:41

Alida:

Oh jongens wat gaat dat snel allemaal. Toch hebben jullie in die korte periode laten zien dat vietnam eigenlijk een geweldig vakantieland is waar je heerlijk kunt vertoeven en mooie dingen bekijken. Leuk te lezen wanneer je slechts ho chi minh ervaring hebt met uitstapjes in een geregelde bus met chauffeur en babysit. Haha.