Van Halong Bay naar Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Van Halong Bay naar Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Van Halong Bay naar Sapa

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

09 Mei 2016 | Vietnam, Sa Pá

Gisteren zijn we vertrokken uit Halong Bay en rond half drie waren we weer in Hanoi. We zijn gedropt waar we ook zijn opgehaald, het hotel waar we de eerste nacht geslapen hebben. We hebben gevraagd of we daar de bagage mochten stallen en dat was geen enkel probleem. Wel fijn want de trein naar Sapa vertrok pas om 21.40 uur, had een heel gesleep geworden.

Halong Bay was echt top, een schitterende omgeving, en dat in combinatie met een mooi schip, fantastisch eten en geweldige bemanning. Na aankomst aan boord begonnen we met een lunch, daarna hebben we met een kajak een drijvend vissersdorpje bezocht, daarna lekker met een boek op het bovendek terwijl het ene na het ander mooie uitzicht voorbijkwam, in de avond een kookdemonstratie en het diner. De volgende dag ging iedereen, op ons en een Australisch echtpaar na weer terug en zijn wij op een ander schip gezet voor overdag waar we ook de lunch geserveerd kregen. Dit schip met alleen wij vieren, gweldig. We hebben rondgevaren, een heel eind met de kajak op stap gweest en een parelkwekerij bezocht. Einde van de middag zijn we weer overgezet op ons eigen schip en hetzelfde programma als de avond ervoor gehad. De laatste dag hebben we een grot bezocht, echt prachtig, ook gelijk onze beweging gehad want het waren 700 treden, 150 omhoog, 200 naar beneden en de rest tussendoor omhoog en omlaag. Daarna terug naar de boot voor een brunch terwijl de boot tergvaart naar de haven. Vervolgens weer met de minibus terug naar Hanoi.

Vannacht dus in de trein geslapen, ging prima. Vanmorgen om vijf uur zijn we gewekt met thee en koffie en een klef broodje. Om half zes waren we in Lao Cai vanwaar het nog een uurtje rijden was naar Sapa. We hebben net ontbijtje op en wachten nu tot de kamer gereed is, we hebben wel een schrobbeurtje nodig.

Tot zover weer.

• 09 Mei 2016 - 09:57

Rina Sanders:

Hoi Kinders,

Dat ziet er fantastisch uit. Fijn dat jullie zo genieten! Een zo,n klef broodje, nou ja, dat mag de pret niet drukken toch?

Fijne voortzetting en tot het volgende verslag.

Knuffels,

Mams.

• 09 Mei 2016 - 18:56

Jacqui Sanders:

Hoi hoi luitjes, het ziet er allemaal prachtig uit! En zo te lezen zijn jullie wel een paar kilootjes afgevallen door al dat traplopen :p en mooie foto's van jullie daar in Vietnam. Hier alles goed en prachtig weer maar eind van de week word het minder en een stuk kouder helaas. Ik heb vandaag en gisteren lekker in de zon gelegen en al een lekker kleurtje gekregen. Morgen ga ik jullie post even doen en de plantjes had ik al water gegeven. Alleen wanneer moet jullie groene afvalbak buiten aan de weg kant gezet worden? Leuk om jullie op deze manier te volgen en ik heb jullie opgeslagen in mijn favorieten. Ik hoop nog meer foto's te zien en ook van al dat lekkere eten. Toedeloe tot horens! :* :*

• 09 Mei 2016 - 19:57

Alida:

Gelukkig maar die oefening. Tenslotte al een tijdje niet gepilatest.

• 09 Mei 2016 - 19:58

Alida:

Vreemd, mist een stukje in de reactie. Hoe dan ook, heerlijk genieten na al dat gewerk. Klinkt reuze goed. Kus j en a.

• 09 Mei 2016 - 21:22

Joke En Hans !:

Mooie foto,s ! Echt gaaf !

• 10 Mei 2016 - 12:35

Jacqui:

Hoi hoi jonge lui, Bijna weer bedtijd ;) Ik heb gezellig vanmorgen koffie gedronken met Gerard een oud collega. Hier is het bewolkt weer helaas dus dat word niet zonnen en het heeft een beetje geregend. Jullie zullen wel prachtig weer hebben daar in het verre Vietnam. Ik ben benieuwd wat jullie vandaag allemaal gedaan hebben en foto's gemaakt. Ik heb weinig nieuws ik ga zo nog even liggen was er vroeg uit vanmorgen. Fijne dag/avond! Liefs van mij xxx xxx