Ell Valle de Anton - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Ell Valle de Anton - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Ell Valle de Anton

Door: Peter & Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

11 Maart 2011 | Panama, Panama-stad

Vandaag is alweer onze laatste vakantiedag, vanmiddag nemen wij hier de bus naar Panamstad. Het zal een rit zijn van ca. twee tot drie uur hooguit. De bus vertrekt voor de deur dus dat is makkelijk. We maken ook niet zo'n haast omdat we liever hier wat langer blijven dan in Panamastad. We slapen in hetzelde bed and breakfast als toen we aankwamen dus dat is makkelijk.

Ell Valle is erg mooi, er staan hier echt prachtige huizen met schitterende tuinen, de beaugonville bloeit volop. Gisteren hebben we de bus genomen naar San Carlos en een daagje strand gedaan, was heerlijk. Toen we in het hotel aankwamen zaten er een paar Canadezen en een stel uit Londen die ons gelijk aanspraken en zijn we lekker aan de wijn gegaan. Uiteindelijk bleven we met Doug zitten en hij stond er op dat we met hem gingen eten en daar ontkwamen we niet aan ook. Hij was al aardig teut, ik inmiddels ook al een beetje maar het was beregezellig. Net zat hij nog naast ons te internetten maar was hij niet meer zo spraakzaam als gisteren. Of hij had een flinke kater of hij heeft bonje met zijn vrouw gehad, zij zat er wel bij en vroeg of wij gisteren haar man hadden ontmoet en trok er een gezicht bij.

Het is hier trouwens een heel stuk rustiger dan van de week toen we aankwamen. Inmiddels zijn alle Panamezen weer vertrokken, het carnaval is voorbij. Er zijn weer volop kamers vrij en de terrassen zijn ook niet meer overbevolkt. Het is ongelooflijk hoe dat carnaval toch leeft onder de panamese bevolking. Woensdag kwamen de mensen die naast ons sliepen in Pedasi hier aan en zij vertelde dat ze drie uur in de rij hebben gestaan voor een bus om weg te komen uit Pedasi, hebben wij gelukkig niet gehad.

Wij hobbelen nog even door hier en pakken om ca. twee uur de bus naar Panama dan is het bij jullie inmiddels acht uur. Na aankomst gaan we naar de Amador Causeway, deze hebben we alleen in het donker gezien en nu ook bij daglicht, kan ik nog een paar mooie foto's schieten van de skyline van Panama City.

Hebben ook het nieuws gehoord vanuit Japan. Er schijnt ook een Tsunami onderweg te zijn naar Noord- en Zuid Amerika maar hopelijk zal die geen verwoestende uitwerking hebben.

Tot zover maar weer.

• 11 Maart 2011 - 15:36

Jacqueline.:

Hoi allebei,

ja joh de tijd gaat hard zeker als je het zo leuk hebt. Lachen van die man die waarschijnlijk ruzie met zijn vrouw heeft gehad hihihi. Het is goed raak in japan en inderdaad ook een tsunamie die onderweg is. Je zal er maar wonen. Het is hier mooi weer van het weekend wat minder en na het weekend weer droog. Ik hoop dat jullie een goede terugreis zullen hebben. Kijk uit en we zien jullie gauw! veel liefs J@ckie. dikke kus. Er staat een kleine verassing voor jullie op tafel.