Pedasi - Ell Valle de Anton - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Pedasi - Ell Valle de Anton - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Pedasi - Ell Valle de Anton

Door: Peter & Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

08 Maart 2011 | Panama, Panama-stad

Na een paar heerlijke dagen zijn we gisteren aan het begin van de middag aangekomen in Ell Valle. Dit plaatsje ligt net als Boquette in de bergen. Ell Valle ligt eigenlijk midden in de krater van een vulkaan die ik weet niet hoeveel jaar geleden is geexplodeerd. Het is hier heerlijk en wederom erg mooi.

Het carnaval viel een beetje tegen, in die zin dat we er meer van hadden verwacht. We zijn in Pedasi gebleven omdat Las Tablas erg massaal is. We hebben de beelden op tv gezien, ben blij dat wij er niet tussen stonden. Het carnaval houdt in een aantal praalwagens met in het geval van Pedasi geen konining maar een prinses, dit in verband met de kosten. Verder staat het hele dorp vol met tankauto´s vol met water en je krijgt dus als je even niet oplet de volle laag over je donder heen. Overal staan mensen met tuinslangen, kinderen met waterpistolen en emmers water. Ik geloof dat ze dat nog het leukste vinden. Verder overal knalharde muziek en vuurwerk, een soort van kleurige rook, dat zie je namelijk ook overdag en harde knallen. Wij vonden het niet heel erg indrukwekkend en hadden het na een ochtend wel gezien. Wij hadden in Pedasi een heerlijk onderkomen met een hangmat, het strand was aan te lopen dus dat was ook geen straf. Eigenlijk hebben we niet veel op het strand gelegen deze vakantie, tot nu toe nog maar 1 dag. Het wemelt hier van de pelikanen aan zee, is een mooi gezicht.

Vanochend hebben we dan de canopytour gedaan en het was geweldig. Toen ik op het platform stond vond ik het echt wel eng, het was hoog en er zaten een paar hele steile stukken tussen. Je moet zelf aan het eind van de lijn als je het volgende platform bereikt met de hand afremmen. Er was 1 afdaling waarbij de snelheid gecontroleerd werd door een 2e touw anders zou je te hard gaan aangezien die naar beneden liep en het net was alsof je naar beneden spront. In 1e instantie dacht ik, ik ga terug, maar Peet was al weg en ik was degene die het heel graag wilde dus gewoon gaan dan maar. Je krijgt er echt een kick van. Je bent wel net Bob de Bouwer in dat tuigje en met de helm op.

Zometeen gaan we even een andere activeiteit zoeken, zou graag gaan kajakken op de rivier hier. We vermaken ons prima nog steeds en baal enorm dat onze drie weken er al weer haast opzitten, volgende keer toch maar weer vier weken aanvragen.

Tot zover Ell Valle.

• 08 Maart 2011 - 20:00

Joke En Hans:

Wow, wat een schitterende foto's, kan me voorstellen dat je baalt dat t bijna voorbij is. Geniet nog maar lekker en alvast goeie reis terug !!!!!
    xxxxxx

• 08 Maart 2011 - 20:02

Jacqueline:

Hoi allebei,

jullie zien er schattig uit hoor in jullie pakkie hihihihi. Het is wel een hele avontuur hoor zou ik ook erg leuk vinden. En het ziet er allemaal ook zo leuk en mooi uit. Inderdaad balen dat het er bijna weer opzit moet je weer naar het koude kikkerland hoewel het nu mooi weer is maar toch het is niet mooi zoals daar. 4 weken is toch beter. Jammer dat het carnaval tegenviel. Is er ook een prins carnaval? Maar dan wel een mooie natuurlijk want die heb je niet in nederland. Nou ik zie jullie gauw en misschien nog een leuk verhaal als jullie tijd hebben? Ik hou het in de gaten maak er nog wat leuks van. Liefs J@kie. dikke kussen.

• 08 Maart 2011 - 20:16

Alida:

jeetje wat is dat dan snel gegaan en het is nog niet voorbij hè. Jullie hebben nog wat dagen. En wat let jullie om gewoon volgende keer weer terug te gaan? Geen probleem toch? Nogmaals, heerlijk te lezen dat jullie het zo lekker hebben. Geniet nog even door al is het alleen al van de warmte.
    kus
    alida en jacques

• 09 Maart 2011 - 14:38

Mams:

Het ziet er heel avontuurlijk uit allemaal. Jammer dat jullie niks aan je leven hebben, ahem. Het lijkt me wel griezelig, zo,n afdaling tussen de bomen door. Voor geen goud zou ik dat doen, moedig hoor van jullie! Weer een aparte belevenis die je aan de lijst kan toevoegen. Ja, drie weken gaan gauw voorbij, vooral als het zo fantastisch is. Ik hoop dat jullie een goede thuisreis hebben en als ik nog boodschapjes moet halen, geef dit dan aan mij door, dan komt dat dik in orde. Dikke kus voor jullie en tot gauw.

• 09 Maart 2011 - 14:48

Joyce:

Ja, ik heb aan de commentaren verder niet zoveel toe te voegen. Het ziet er allemaal paradijselijk uit. Geniet nog van de laatste dagen en een goede reis terug!

Groetjes,

Joyce en Eric-Jan

• 09 Maart 2011 - 16:19

Marloes:

Wat een actie! Hartstikke leuk om zo lekker avontuurlijk bezig te zijn, zeker met zo'n aangename temperatuur!
    Geniet nog lekker de laatste dagen en een behouden thuiskomst!!

xxxx