Lagartero - Pedasi - Reisverslag uit Pedasí, Panama van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Lagartero - Pedasi - Reisverslag uit Pedasí, Panama van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Lagartero - Pedasi

Door: Peter & Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

03 Maart 2011 | Panama, Pedasí

We zijn gisteren aangekomen in Pedasi, een dag eerder dan de bedoeling was. De locatie was prachtig aan het strand maar het was erg afgelegen. We waren veel te afhankelijk, moesten ons altijd weg laten brengen en weer op laten halen en dat kon alleen overdag en taxi´s waren er niet. Eten ´s avonds was dus altijd hetzelfde, ze hadden spaghetti, spaghetti en spaghetti, dat waren we dus een beetje zat. Ik heb de dame gebeld van de onze volgende bed and breakfast en we konden een dag eerder komen.

We hebben het wel naar ons zin gehad in Lagartero, leuke mensen ontmoet, een amerikaans echtpaar, een canadees die in Costa Rica woont en een zwitsers meisje. Het is wel grappig want je komt heel veel mensen tegen die in Costa Rica wonen maar geen verblijfsvergunning hebben. Een visum krijg je voor 90 dagen en dan moet je even drie dagen het land uit en bij binnenkomst krijg je dan weer een toeristevisum voor 90 dagen. De meeste mensen gaan dan een paar dagen naar Panama.

We hebben dinsdag een flinke regenbui over ons heen gekregen, alsof de kraan werd opengedraaid. We waren natuurlijk net aan de wandel en hebben kunnen schuilen onder een afdakje van een elektriciteitshuisje. Het amerikaanse echtpaar waar wij in het restaurant mee in gesprek kwamen waren net aan het rondtouren toen ze ons zagen staan onder dat afdakje, ze lagen helemaal in een deuk. Het moet ook een belachelijk gezicht geweest zijn. Ze hebben ons een lift gegeven maar inmiddels waren we allevier een soort van verzopen.

Gisteren dus in Pedasi aangekomen, het is hier ook superleuk. Vanavond breekt het carnaval los, we gaan het allemaal meemaken. We zitten nu twee km van het dorp maar dat is aan te lopen en we mogen ook de fietsen gebruiken. Net zijn we gebracht door de heer des huize want hij moest ook naar het dorp. Gisteravond waren we onderweg naar het dorp om een hapje te gaan eten toen kregen we een lift van een panamese dame, dat scheelde weer een half uur lopen in het pikkedonker want die twee kilometer is totaal niet verlicht en er zijn ook geen huizen in de buurt. De panamese bevolking is heel vriendelijk, iedereen is behulpzaam. We waren onderweg naar Pedasi, in Las Tablas een halte te laat uitgestapt maar er is altijd wel iemand die je dan weer op de juiste plek afzet, in ons geval een buschauffeur die even geen dienst had. In de busjes vragen de mensen waar je heen moet en dan zorgen zij er wel voor dat je op de juiste plek terecht komt, echt heel schattig.

Het reizen in panama is echt heel erg leuk en goed te doen, met handen en voeten en een heel klein beetje spaans komen we er wel maar als je de taal machtig bent is het nog veel leuker.

Vandaag gaan we een daagje strand doen, vanavond en morgen het carnaval en zondag naar Isla Iguana, een tropisch paradijs hier voor de kust, beetje snorkelen of kajakken. We hebben allebei niet echt de behoeft deze keer om te gaan duiken. Er is hier ook veel stroming dus het zicht onder water is ook minder.

Ik ga het hier weer bij laten, volgende keer zal ik weer wat foto´s laden, in Lagartero was de snelheid veel te traag en nu ben ik mijn USB stick vergeten, dus dat houden jullie nog tegoed.

  • 04 Maart 2011 - 14:49

    Alida:

    Het klinkt allemaal echt hartstikke goed. En die warmte lijkt me heerlijk. Hebben jullie wel een boerenkiel bij je voor de carnaval? Maak daar maar helemaal een hoop foto's want dat zal sensationeel zijn.
    We hebben hier wel een voordeel met Carnaval "Wij hebben Heineken"
    sorry.......
    kus
    alida

  • 04 Maart 2011 - 15:04

    Jacqueline:

    Hoi allebei,

    Wat een belevenissen maken jullie mee joh echt leuk! En aardig dat jullie veel hulp krijgen van de mensen daar. Ik zou ook had gelachen hebben als ik 2 mensen bezopen onder een afdakje zie staan hahahaha en aardig dat jullie mee mochten rijden das mooi meegenomen. Ik zou ook niet 3 dagen achter elkaar spagettie moeten nou ben ik toch niet zo'n pasta tiep. Ben benieuwd hoe het eten verder daar is. Ik ga eens op internet kijken voor panamase gerechten. Ik ken een beetje spaans maar ben een hoop kwijt ik kan wel een kopje koffie bestellen. En als je''Que tal'' zegd dat betekend hoe gaat het met u? Leuk om te weten dacht ik zo. Veel plezier met het carnaval. Ik hoor jullie gauw weer en natuurlijk de foto's liefs J@ckie dikke kus voor jullie.

  • 04 Maart 2011 - 15:19

    Mams:

    Hallo lieverds, een mooie vakantie om met plezier aan terug te denken, toch? Kijk met dat carnaval maar goed uit hoor, dan wordt er natuurlijk flink gedronken en zo. Ik heb het daar niet zo op en raak aub elkaar niet kwijt in die drukte. je weet maar nooit! Jullie kunnen weer mooie avonturen in de analen optekenen, ahem. Ik ben ook benieuwd naar de eetgewoonten van Panama. Het zal toch niet alleen maar spagetti zijn, je zou dan meer aan rijstgerechten denken. Ik hoor het allemaal wel. Nog een week te gaan en dan zie ik jullie weer. Tot dan. Dikke Kus. mams.
    PS.: mijn verkoudheid is over, gelukkig. Het wordt hier al een beetje voorjaar dus we gaan de goede kant op.


  • 05 Maart 2011 - 20:32

    Joke En Hans:

    Hoi luitjes, klinkt allemaal geweldig !!

    Veel plezier met carnaval !

  • 07 Maart 2011 - 13:36

    Jacqueline:

    Hoi hoi,

    Ben net thuis computerles gehad. Volgende weeg een toets en daar ga ik even op oefenen thuis wil nu wel eens een hoger cijfer halen. Heb daarna jullie planten gedaan en de post. 2 planten zijn bijna dood maar dat was al toen ma en ik bij jullie hadden gegeten heb ze wel water gegeven. Kon de gieter niet vinden dus heb een maatkan gepakt ging ook goed. Ben benieuwd of jullie nog andere dingen hebben gegeten dan alleen spagettie. Ik kon geen panamaanse recepten vinden op internet. Ik hoor jullie verhalen gauw weer en foto's. Maak er nog wat moois van liefs J@ckie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Pedasí

Caroline en Peter

Actief sinds 07 Feb. 2008
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 127740

Voorgaande reizen:

12 November 2018 - 19 November 2018

Hong Kong

18 Maart 2017 - 02 April 2017

Zuid-Afrika

04 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Rondreis Vietnam

07 November 2015 - 11 November 2015

Hong Kong

12 September 2013 - 17 September 2013

New York

18 Februari 2011 - 13 Maart 2011

Peter en Caroline in Panama

28 Maart 2009 - 26 April 2009

Indonesie deel II en Singapore

25 Maart 2008 - 22 April 2008

Indonesie deel I

30 November 2006 - 25 December 2006

Thailand, Cambodja & Vietnam

Landen bezocht: