Boquette - Playa Lagartero - Reisverslag uit Lagartero, Panama van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu Boquette - Playa Lagartero - Reisverslag uit Lagartero, Panama van Caroline en Peter Zwoferink-Sanders - WaarBenJij.nu

Boquette - Playa Lagartero

Door: Peter & Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Peter

28 Februari 2011 | Panama, Lagartero

Na een lange dag aangekomen in Lagartera, aan de pacific. We zitten echt op een heel afgelegen plek aan het strand. We zijn met donker aangkomen, hebben geen idee hoe het strand er hier uiztiet.
Gisteren in Boquette hebben we een panoramatour gedaan, echt prachtig. Niet in een open jeep maar in een klein busje. De omgeving hier is echt schitterend maar dat heb ik geloof ik al een paar keer gezegd. Maar Panama is ook echt een schitterend land, bovenverwachting eigenlijk. De contrasten hier zijn wel groot. Er wonen in Boquette een heleboel gepensioneerde amerikanen en europeanen in prachtige villa´s in de bergen. Daarintegen leven de indianen die hier werken op de koffieplantages onder hele primitieve omstandigheden in bakakken. In de bergen zelfs gewoon in houten hutjes met nauwelijks voorzieningen. Zij zijn ook echt een minderheid hier maar worden m.i. wel met respect behandeld door de panamese bevolking. De mensen zijn hier allemaal even vriendelijk. In Boquette word je door iedereen die je tegenkomt begroet.
Vandaag dus met bus naar David gereisd, vandaar met grote bus naar Santiago via de interamericana highway. Daar aangkomen met een taxi naar een andere busterminal voor de bus naar Sona en vandaar met een bus naar Lagartereo. Zelfs de natuur langs de interamericana is mooi. De rit met de laatste bus was een helse tocht, de weg zit hier vol met gaten en is het echt zigzaggen. We hebben ook alles kwa weer gehad. Vertrokken met miezerregen vanuit Boquette, in David scheen de zon en was het snikheet. Onderweg naar Santiago veel regen gehad en in Santiago zelf was het weer bloedheet, ook in Sona was het snikheet. Aangekomen in Lagartero begon het te regenen maar dat stelt niet veel voor. Wel constant lichtflitsen hier. Het kan in Panama veel regenen, moet ook wel want anders kan het nooit zo groen zijn hier. Wij hebben wat dat betreft geluk want tot nog toe hebben we alleen maar veel zon en droog weer. Gisteren in Boquette hebben we wel wat miezer gehad maar wel met de zon, heel apart. We hadden trouwens ook geluk dat we vandaag hebben gereisd en niet gisteren, de interamericana was gisteren geblokkeerd door de indianen, zij protesteren tegen het feit dat zij een soort van verdreven worden naar ander gebied. Gisterenavond om tien uur is de weg weer vrijgemaakt, nu maar hopen dat er van de week weer geen blokkades zijn want dan kunnen we niet verder.
Behalve reizen hebben we vandaag niet veel meegemaakt dat volgt later dan wel weer. In ieder geval hebben jullie weer een teken van leven gehad vanuit Panama.
Tot zover Lagartero

• 01 Maart 2011 - 11:38

Alida:

hartstikke onder de indruk van jullie verhaal. Het klinkt allemaal prachtig. Het is in ieder geval heel anders dan de verhalen die uit Azie komen. Veel plezier verder nog en zijn jullie al klaar voor het carnaval? Gaat bijna gebeuren......
    kus
    Jacques en Alida

• 01 Maart 2011 - 14:17

Jacqueline:

Hoi allebei,

Jullie maken wel een hoop mee echt leuk. En het weer heerlijk. Zijn jullie al een beetje verkleurd? Smeer je maar goed in vooral als het zo warm is. Hier is het droog en niet echt koud. Verder hier niet veel nieuws er valt hier niet veel te beleven. ik wacht op de volgende verhalen en foto's. Liefs J@ckie.

• 02 Maart 2011 - 10:17

Mams:

Hallo scheetjes, jullie beleven heel wat leuke dingen zeg. Hier is het maar saai en grijs. Maar net liet de zon zich weer eens zien , staat een stuk gezelliger. Veel heb ik niet te melden, het gaat goed met jullie en daar ben ik blij om. Geniet, en ik kijk muit naar het volgende verslag. Liefs, mams.

• 04 Maart 2011 - 11:04

Marloes:

Ha Luitjes,

Volgens mij zijn jullie lekker aan het carnavallen :) geniet maar lekker!

Wat een mooie foto's van de omgeving, echt leuk, zo krijg je een beetje een beeld.

Lekker nog een dikke vette week te gaan! Heerlijk!!

Liefs Loesje en Co.

• 04 Maart 2011 - 12:19

Jacqueline.:

Ho hoi allebei,

Alles goed? Ik wacht op het volgende verhaal. Ik ga zo langs ma dvd Youppie is binnen en de blue lagoon kan ik lekker kijken in het weekend heerlijk. Heb net jullie post gedaan was niet veel bijzonders. Het weer is hier nu mooi de zon schijnt en is niet koud. Bij jullie nog altijd mooi weer? Lekker hè. Nou ik hoor jullie gauw weer! Liefs J@ckie. dikke kus.